Tuesday, April 04, 2006

jeritan beck karya tua sendiri...

6 Comments:

Blogger Abah Adrian said...

post asal... dari blog aku...

*****************

September Dua, Dua Ribu Empat, Tujuh Sebelas Malam. Menunggu Maghrib.Orang-orang mengingatkan aku pada Scarecrow. Dipacak di sawah menakutkan burung yang mencuri padi.Jangan jump to any harsh conclusion yer... :)

Orang-orang takkan faham
Kenapa ada ruangan kosong begini
Sepi itu buat ku cari teman
Sunyi itu buat ku cari hingar
Ada hadir wujud ku di dunia

Orang-Orang takkan faham
Bila ku minta supaya tak dipeduli
Bukanlah aku tidak menghargai
Tetapi aku mahu ubah sendiri
Hidup ini perlu berdetik seorang diri

Orang-orang takkan faham
Rasa aku dibuang jauh-jauh
Pedih aku dibuat membenci
Sakit aku dijadikan tak perlu
Tak pernah aku berdendam
Hanya mampu memendam

Orang-orang takkan faham
Walau aku berseloroh menafi
Pentingnya dia hadirkan hati
Kata kata dilempar majal membenci
Walhal mereka tak pernah cuba mengerti

Orang-Orang takkan faham
Mereka ketawa diri membangga
Bila kau berputus asa
Serahkan jiwa berdulang emas
Untuk dilahap mereka puas

Orang-Orang takkan faham
Hadirku bukan untuk diriku
Tetapi untuk dirimu

Orang-orang sudah faham?
Bila cinta dan benci bersangkut
Tinggalkan aku jadi satu penakut
Orang-orang tinggalkan aku sendiri
Penakut burung di sawah sepi

"Sengal dan ngantuk," - fendy

****************

aku tak tahu kenapa aku tulis benda ni, lupa dah... rasanya pasal opressi kot...

4/04/2006 08:55:00 AM  
Blogger Abah Adrian said...

aku tak tahu la ini dlm kategori silhouette ke tak, kalau tak sila padam... ahaha, aku byk lagi gambar, tapi semua mcm tepi pantai je. buhsan dowh..

4/04/2006 09:03:00 AM  
Blogger Valjam Boyd said...

best sajak lho..

4/04/2006 03:12:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

ye..ini silhoutte ni beck.
sedap sajak, cukop garam, ajinamoto, gula bagai~ agagag :D

4/04/2006 03:19:00 PM  
Blogger bali said...

itu mesti baim hehe

4/16/2006 10:34:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

Where did you find it? Interesting read Buy isuzu rodeo

2/15/2007 01:33:00 PM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home