Tuesday, June 13, 2006

POSERs: UPDATE - by BECK

ini adalah kenyataan ekslusif siposer di blog kenalannya, NASHREX (kami tidak bermusushan dgn NASHREX)... afzan06 on 9:38 AM "aku tutup blog pasal kena maki hamun dengan bebudak SDFJ tu...penat aku nak delete kata2 maki diorg setiap hari...kalau aku salah sekali pun jgn la ckp kata2 lucah kat blog aku....sudah berapa kali aku cakap aku salah....tapi bukan kesemua tu gambar curi... aku tutup blog pasal xnak panjang2kan cerita. Benda ni xakan abis walaupun aku dah mengaku bersalah. Lagi pun ramai yg dah sakit hati dgn aku..... aku tutup blog pasal aku ada komitmen dgn kerja. Lepas world cup ni aku dah cau ke sudan. Kerja dgn company minyak mcm tu la...tukar2 tempat kerja. aku hanya bg kenyataan eklusif ni hanya di blog ko saja...tiada kat tempat lain. Pasal aku masih anggap ko kawan walaupun ko ckp apapun pasal aku. Pada kawan2 semua minta maaf. Aku sebnarnya sekadar suka2 je pada asalnya...tapi xtahu la dah jadi benda serius. Yg buruk tu dtg dari aku dan yg baik tu dari kalian. ikhlas Amirul Afzan" seriuoly. dia boleh tuduh DFJJ kutuk dan maki dia kat blog dia? is he serious? maki hamun dia kat situ? wtf? itulah penamat segala limit kesabaran aku. secara ikhlas aku cakap, ini macam engkau dah tikam belakang aku la. kami semua terima dia sebagai kawan, sekarang lepas dia buat silap, tak mengaku, dan sekarang, alihkan tuduhan kepada kami? kepada DFJJ? haih. dalam pada isu di atas, bila siposer mengatakan bahawa dia dah mengaku bersalah, setahu aku tidak. bila? dimana dia mengaku? mana pengakuan dia? kami tak pernah terima, sebarang email mahupun memo. dalam kenyataan dia mengenai dia telah meminta kebenaran untuk menggunakan gambar itu. erm, mula mula, dia cakap gambar itu diberikan kepada kawan nya untuk digunakan. dan aku dah hubungi husin anis, dan husin anis telah reply email aku seperti di bawah. jadi, mana kawan? dan mana kebenaran yang siposer dah minta? hurm, musykil. mula mula cakap diberikan pada kawan untuk digunakan, sekarang ckp dah minta kebenaran pada tuan punya gambar, dan siap tuduh kami laga laga kan engaku dgn fotografer asal? WTF? tapi bila start tuduh geng DFJJ yakni nizamnuri maki hamun dia bertalu talu kat blog dia, itu dah fitnah. nizamnuri hanya request kebenaran dari dia, dan dia delete terus blog dia. hurm. berani kerana benar, takut kerana salah? surely boleh pakai kat sini... ko harus faham AFZAN (aku taknak sebut nama dia, tapi aku sebut juga supaya dia sedar yang post ini adalah untuk dia), mencuri hak orang itu salah, inikan mengaku itu hak engkau. dan sekarang, orang itu mahu saman engkau dan DFJJ sekali. adakah kau rasa bangga? walaupun bagi kau, situs ini kecik, dan mudah ko nak bohong dan tipu kami yg amateur ni, tapi ini hasil titik peluh kami, hasil titik peluh kawan kawan kami, kami collaborate, kami sumbang sikit demi sikit kudrat kami masuk dalam projek situs ini. jadi situs ini amat berharga bagi kami. ko datang, dan cemarkan apa yang kami bina atas dasar setia kawan dan keikhlasan. dan sekarang, kesalahan ko, ko cuba tundingkan pada kami pulak? manusia manusia yang menerima kau waktu kau cuba jinak jinakkan kami dengan "hasil kerja hebat" kau? korang guna otak la. guna akal yang Allah kurniakan pada korang. tengok bukti. dan sememangnya dia dah mengaku. cuma dia fitnah kitaorang, DFJJ balik. itu yang mendatangkan amarah dan merobohkan segala benteng kesabaran aku. aku minta maaf la kalau budak budak DFJJ ada terkasar, itu mmg cara kami. lagipun orang melayu tak faham kalau ckp lembut lembut, lagi lagi org org jenis siposer ni. so minta maaf sekali lagi. wallahhualam...

6 Comments:

Blogger suess said...

macho lea lea kamu beck... really admire the charismarism, presidentè!

pemikiran manusia sejenis poser tk pnah evolve... sama aja mcm monyet² Darwin.

6/13/2006 11:59:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Tue arr. Macho ler abg becky ni. Terpesona la. Maskulin la. Aww aww. Aku pun berjangkit penyakit si erin ni. Hihi. Congrats! Kita sama² mempertahankan kredibiliti dan maruah aku errr... persetankan. Kene buat satu logo utk poser cenggini. Haha.

6/13/2006 01:11:00 PM  
Blogger shambie adzhan said...

paperpon aku terase aku yang mencetus kan huru hara ini

(-_-')


...tapi aku rase itu hak aku untuk membetulkan keadaan yang sebenar..org penipu tak layak dikagumi

sekian

6/13/2006 02:08:00 PM  
Blogger Jsmn said...

aw~~ nak sain abg beck. sain kat mana2 pon buleh. hhahahha cayalah.

6/13/2006 10:43:00 PM  
Blogger pakDEN said...

cool beck. seems like he had his lesson. fitnah memang laknatullah. dia akan dapat balasan. but let us make DFJJ once again a lovely and nice place for everyone (but of course not for posers)

6/14/2006 03:03:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

Cool guestbook, interesting information... Keep it UP
discribe trees and flowers acura parts canada women&aposs hair loss vinyl mattress bunk bed bmw and owners and manual mercedes benz parts pop blocker domains net

7/22/2006 06:49:00 PM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home